tisdag 19 december 2017

Bebismagen vecka 24


Idag går vi in i vecka 24.
Lilla bebis gör sig påmind hela tiden genom att sparka och göra vad som känns som kullerbytor eller i alla fall en serie rörelse som görs om och om igen, helst när jag ska sova. Jag kommer på mig själv med att stå och le på praktik och jobb när jag känner bebis böka omkring. Det är som att ha världens bästa inneboende.

I lördags överraskade vännerna från skolan med en liten babyshower under vårt årliga julmys. Bebis fick en filt, en mössa och en gosedjurselefant. Alla fick gissa datum och tid för förlossning samt hur lång och tung bebis kommer att vara. Sen var det ett quiz med frågor om bebisar och graviditet. Så himla gulligt gjort av mina fina vänner!

I skrivande stund är bebis pappa ute och provar att sätta in babyskyddet som just anlänt. Kändes så märkligt underbart att bära ut det till bilen och tänka att nästa gång jag bär det kommer det att vara en liten bebis i det.



2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg