tisdag 14 mars 2017

En växande blomma

När jag var hemma hos Pernille  som har Angoragarnet.se för över två år sedan för att intervjua henne för Avmaskat.se, köpte jag ett garn- och mönsterkit till Bohuströjan BlåBlomma.
Den har sen legat i två år medan jag har försökt samla mod till att börja sticka på den. Jag har tyckt att jag har varit för dålig på flerfärgsstickning för att kunna njuta av stickningen, dels för dålig för att få till ett bra resultat.
Efter att ha stickat både större projekt, till exempel två stycken Riddari, och mindre projekt som vantar och sockor så kände jag mig modigare och BlåBlomma fick följa med till Kina.

 
Nu är jag exakt halvvägs genom diagrammets varv och det är fint att se min BlåBlomma växa fram!
Det är många varv nu med tre färger och det är tålamodsprövande och extra pilligt så det blir bara några varv om dagen.
Den lilla sticktid som är över ägnar jag åt ett par enkla sockar i mitt handfärgade garn. 


2 kommentarer:

  1. Åhhhh. De är så fina Bohuströjorna. Jag kpte ett mösset av Pernille på Symässan i Malmö. JAg hetsstickar just nu en sjal för att få 'lov' att påbörja angoramössan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! De mössorna måste bli så gosiga och inte minst varma :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg