tisdag 7 maj 2013

Margret Shawl

Idag är det en alldeles extra fin symötestisdag för mig eftersom jag idag har glädjen att presentera mitt nya mönster -

Margret Shawl är stickad nerifrån och upp.
Man börjar med den bården som kombinerar flätor och en spetspanel.
 
Den slätstickade kroppen stickas med German Short Rows och minskningar.
Den mittersta flätpanelen löper upp längs kroppen på sjalen.


Margret Shawl blir en stor och härlig sjal, en perfekt svepa-om-axlarna-sjal. 

Mönstret hittar du här som download på ravelry!


7 kommentarer:

  1. Vad roligt med eget-knåpat mönster!
    Det känns inte som att jag skulle lyckas att göra något sådant, men det kanske kommer när jag blir ytterligare några år mer erfaren stickerska...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Övning ger färdighet :) När man stickat i några år börjar man bli bekväm med vissa tekniker och sådär, då kan man prova på egen hand. Man kan ju göra det för sin egen skull bara ifall man inte vill ge sig på att skriva ner det.

      Radera
  2. Jättefin!! Hade jag inte redan haft för många projekt igång så hade jag lät valt en sjal som denna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)

      ..och det eviga för-många-projekt-problemet, så väl jag känner till det. Finns så många fina mönster man vill sticka efter men man får såklart välja ut de som man ser som guldkorn :)

      Radera
  3. Vad roligt med ett nytt mönster! Den är verkligen fin :)

    SvaraRadera
  4. Jättefin! Tyvärr är min stickteknik inte tillräckligt bra för att kunna göra den, men någon gång i framtiden kanske.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg