torsdag 1 november 2012

Gladiolenlaan

På Gladiolenlaan i Reet ligger världens bästa hus, näst efter mitt förädrahem, eller de två drar nog ganska jämt ändå.
På Gladiolenlaan bor nämligen min andra familj, det är inte så dumt det där, att ha en familj i Sverige och en familj i Belgien, två hemhemma.
Många av mina bästa semestrar har tillbringats här, det var hit jag åkte på min första resa helt på egen hand. Med buss som visade Dr. Dolittle dubbad till tyska, men en tjock och svettig men gladlynt chaufför som pratade med mig glatt på tyska. 
Det var hit jag åkte en helg när jag var aupair i Belgien och det var precis som att komma hem, som att spendera en helg med sin familj, i ett hem.

Nu är jag här igen, på lite semester innan det om exakt 22 dagar bär tillbaka till Sverige. 
Eller egentligen om 24 dagar för först ska vi till Belgien över helgen igen.
För huset på Gladiolenlaan och dess invånare kan man inte få för mycket av.

Ioko som 8 veckors valp när jag var här i april, nu fyller han 1år om två månader och är betydligt större, men minst lika söt!

 

5 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg