onsdag 31 januari 2018

Harem Romper från Brindille & Twig

Jag har sytt en Harem Romper, ett mönster från Brindille & Twig.
Rättare sagt är det nummer 2 jag har sytt och det är ett riktigt roligt och väldigt snabbsytt mönster. Till bebis har jag mest sytt bodies med matchande byxor och en enda liten body tar mycket tid eftersom kantband ska nålas fast.

Denna romper har egentligen en hel framsida men jag sydde ihop den av två delade stycken eftersom det var det enda sättet att få ut delarna av den lilla tygmängd jag har kvar. Jag är riktigt nöjd med hur jag ändå fick regnbågskullarna att matcha och att de mörkare och ljusare partierna ligger tvärs över varandra. Detta är det enda mönstret jag provat från Brindille & Twig men jag är helt klart sugen på att prova fler!


2 kommentarer:

  1. Så söt! Vad är det för tyg du sytt den i?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Regnbågstyget är från kamillasdesign.se och smultrontyget som överdelen är fodrad med kommer ifrån wccollection

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg