söndag 12 oktober 2014

2 kg ull

Det har verkligen härligt att ha fått lära känna så många fantastiska människor som jag har enbart tack vare stickningen.
Människor med passion, driv och känsla för hantverk.

I helgen var jag nere i Skåne för att fira lilla brorsdotterns 1-årsdag och passade även på att ta en fika med Cecilia som driver IloYarn.
Med sig till mig hade Cecilia inte mindre än 2 kg Superfine alpackaull i topsband, det är precis samma ull som IloYarns garner spinns av.
Jag känner mig verkligen priviligerad som får så fin ull i mina händer nästan direkt ifrån tillverkaren. Ullen skickas direkt till Cecilia ifrån Bolivia och sen landade hos mig.

I helgen ska det färgas och sen ser jag framför mig att det kommer bli en del snygga batts och punis i färgstarka färger uppblandat med den natursvarta ullen.
Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg