måndag 18 augusti 2014

Nyspunnet

 Nu har jag spunnit färdigt garnet som jag gjort av de vackra rolags som jag köpte av Mia Dehmer på Grötö i våras.
Det har verkligen varit roligt att spinna dem! Varje rolag har haft olika fibersammanstättningar och man vill hela tiden "bara ta en till".

Jag spann en enda lång singel, ganska tunt, som jag sen Navajo-plyade, jag är verkligen nöjd med resultatet!
Färgsättningen blev så fin när jag hade plyat och och härvat det på min niddynoddy. Älskar övergången från gult, till rosa, mörkrött, beige och ljusblått till mörkblått.

Jag kan verkligen rekommendera att spinna ifrån rolags, särskilt på det här sättet!
Det var så roligt att få plocka ihop precis de färger jag ville ha och ett bra sätt att prova olika fibrer, även om jag inte vet vilken rolag som innehöll vad.


Nu ska jag bara komma på något att sticka av härligheten.
Men tills jag gör det får det ligga i hyllan och göra mig glad!

2 kommentarer:

  1. Superljuvligt garn det blev ! =) Jag har precis beställt mina första rolags så blir spännande att se vad jag lyckas med som helt novis :D

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev! Jag är ju helt okunnig vad det gäller att spinna och jag blir alltid så imponerad när jag ser hur fint det kan bli.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg