torsdag 29 maj 2014

Glasspeng blev garnpeng

Lilla mamma hade skickat en liten peng att köpa glass för till min födelsedag.
Meeen, så gick jag till Susanne på Knit & Purl på stickcafé, som är veckans stickhöjdpunkt.
Jag hade redan blivit frestad via Instagram med bilder på nyanlänt garn som Susanne pratat om sedan hon beställde det på garnmässan i Tyskland tidigare i år.

Märket är Fyberspates, tre olika kvalitéer, handfärgade och alldeles underbara.
Mina ögon föll direkt på det solgula garnet, kvalitén Vivacious 4 Ply, med det passande namnet Sunshine!

Så glasspeng fick såklart bli garnpeng istället.
Tre härliga härvor fick följa med. Jag fick hjälp med lite övertalning av Alicia till att jag faktiskt behövde tre.

Det är otroligt mjukt och helt underbart i i färg och lyster.
Det känns väldigt spännande att få sätta stickorna i det här garnet, ett garn som är helt nytt för mig, som jag inte har en aning om hur det kommer att kännas att sticka med.
Det är som ett nytt äventyr det där, varje gång.
Kommer jag att gilla det, kommer maskorna att lägga sig vackert, kommer det att bli precis sådär fint som jag tänkt mig...

Vi får väl se vad det blir och det kommer garanterat att dyka upp fler bilder här snart!

4 kommentarer:

  1. JAG är peppad på att du kommer sticka något übertjusigt i det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag har suttit och ritat chart ikväll, det blir något lövat... :)

      Radera
  2. Det ska bli spännande att höra vad du tycker om garnet! Jag har spanat in det på internet och klämt på det i lace-weight (gudomligt, men jag stickar sällan i lace, så det fick stanna på hyllan).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag stickar också väldigt sällan i lace, tuntunna spetssjaler är inte min tekopp direkt. Men ack så mjukt, men det är detta också. Jag ska nog börja på något imorgon!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg