söndag 21 juni 2015

Stickat till en liten

Två fina vänner går i väntans tider och såklart måste deras inneboende värmas med något stickat när de kommer till världen!

Av ett nysta handfärgad, ekologisk merino blev det två stycken Clover Earflap Hat, en i minsta storleken och en i den näst minsta storleken.
Det är verkligen ett roligt och fint mönster! Tredje gången jag stickade mössan stickade jag den runt istället för platt med en söm i nacken. Dels undviker jag gärna att sy och montera eftersom jag inte är så bra på det, dels undviker jag gärna aviga varv och jag tänker att det borde vara skönare för ett litet bebishuvud att inte ha en skarv i bakhuvudet.
 
Det blev även ett par sockar i storlek pytteliten av rester av handspunnet sockgarn. Kan inte tänka mig något bättre att sticka till en liten av. Det är rester som inte skulle räcka till något annat och det är så mycket kärlek nedlagt på det garnet att det omöjligt att göra sig av med på annat sätt.
De är stickade uppifrån och ned med häl med förkortade varv.

Nu ska det bara packas in i paket sen skickas iväg till den fortfarande inneboende mottagaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg