söndag 11 augusti 2013

Garnkalas 2013

Igår var det Garnkalas 2013 med Tantkofta och MagasinDuett.
En helt fantastisk tillställning med garnfrossa, workshops, nya stickbekantskaper, supergod mat, och inte minst - gos med tre ljuvliga kattungar!

Såhär såg dagen ut!

 Eftersom vi inte riktigt hade vädergudarna på vår sida så satt jag och Emma lite inne i Tantkoftas hus för att spela in introt och en intervju till podcasten. Runt omkring oss sov/busade Tantkoftas tre ulliga, gulliga kattungar!

 Frasse Pudding ville mest sova men Boris tyckte det var en bra idé att ninjasparka honom mitt på nosen, han ville nog visa sig tuff när jag var i fotograferingstagen..

 Tantkofta sålde en massa ljuvliga, handfärgade garner. Här till vänster är det sockdukar - slätsstickade stycken av sockgarn som sedan repas upp och så stickar man sockar av dem.
Till höger är Eddy i full gång med att hålla workshop i Judys Magic Cast On.


För första gången träffade vi Kamilla Svanlund, även känd som Arga Stickaren. Vi hade pre-garn-kalas-mys med sip and knit och sen stickpyjamasparty hemma hos Emma på fredagen.

Den här bilden på en sovande Boris och en sovande Frasse Pudding får avsluta det hela.

En supertrevlig tillställning och jag hoppas på favorit i repris nästa år!

 

3 kommentarer:

  1. Jag ser fram emot podcastavsnittet från denna dag! Det var kul att träffa er i podcastcrewet live :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det samma! Hoppas att vi får se mer av dig i Göteborg snart ;)

      Radera
  2. Jag blir lite avis när jag ser bilderna! Det ser ut som att ni hade en toppendag på Garnkalaset :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg