tisdag 23 oktober 2012

Lilla I's cykelkofta

En av mina klasskamrater från Universitetet och hennes kille fick sitt första barn tidigare i höst.
Eftersom hon och hennes killa båda är något cykeltokiga, är med i en cykelklubb, tävlar i cykling, har typ 10 cyklar hemma och så vidare så var det självklart att lilla I's första kofta skulle vara en med cyklar på!

Stickad i Schoppelwolles Admiral

Den är ursprungligen stickad ifrån Garter Stitch Baby Kimono
Men jag har ändrat nästan allt förutom måtten, resårstickad kant, cykelmönstret, den är slätstickad, har en icord längs hela framkanten, axlarna är ihopvirkade osv..

Äppelgröna cyklar tar sig fram längs nedre kanten!

5 kommentarer:

  1. Åh va fin! Kul med en sån personlig present!

    SvaraRadera
  2. Svar: eller hur! Jag blev riktigt impad!

    SvaraRadera
  3. men ååååååhh! Det var de sötaste! :) duktiga du!

    SvaraRadera
  4. Så underbar. Känner nu att jag måste hitta på ett nytt projekt där jag får mönstersticka cyklar.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg