onsdag 24 maj 2017

När jag nästan fyllde 30 år

Som en reaktion på att jag väldigt ofta får hör att jag "ser så hiiiiimla ung ut" av många personer jag träffat på sistone, framför allt under praktiker på sjuksköterskeutbildningen, har jag i snart 2 år sagt att jag är nästan 30 år, hellre än att säga att jag är 27 eller 28. Efter dagens 29 årsdag så känns det ännu mer berättigat, nu är jag verkligen nästan 30 år och det känns hur bra som helst.

Jag blev firad med en enorm glass till lunch av Lisa och på kvällen gick vi ut och åt indiskt tillsammans med Summer.

Finaste Summer hade köpt finaste tårtan och istället för ett sedvanligt "Happy Birthday" var det en skylt som det stod Las Vegas och Glad Påsk på. Summer döpte vår chatgrupp på WeChat till LasVegas första gången vi varit ut och ätit tillsammans och Glad Påsk har jag och Lisa skrivit lite överallt - t.ex. på blackboardväggen på ett air bnb där vi bodde och på en klottervägg på en bar där vi var med Summer förra veckan. Så det är liksom vår grej.

Nästan 30 år, den andra födelsedagen jag fyllt i ett annat land, och en förträffligt fin sådan. Nu ska jag försöka smälta den väldigt goda maten och tårtan jag ätit och njuta av att vara ännu ett år närmare att fylla 30 år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg