fredag 26 maj 2017

Garnshopping från Limmo design och Fru Valborg

Jag har inte köpt något garn på ganska länge och under tiden i Kina har jag stickat ut mer 3000 meter garn ur stashen. Det var alltså bra tid för påfyllning av stashen igen.

Det finns några svenska färgare vars garner jag ännu inte har provat men hört mycket gott om. Den första är Limmo Design som har varit verksam ganska länge. Den andra är Fru Valborg som för mig är en betydligt nyare bekantskap. Från Limmo Design beställde jag ett kit med sockgarn i minihärvor i pastellfärger och av Fru Valborg ett handfärgat sockgarn i persiko-färger.

Bild lånad från Fru Valborg

Av minihärvorna komemr det nog bli ett par flerfärgsstickade sockar tillsammans med en solid bas och av garnet från Fru Valborg blir det nog ett par sockar med en enklare spets eller strukturmönster. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg