torsdag 23 mars 2017

Rävar

Efter att ha designat sockmönstret Happy Fox snöade jag in lite på rävar och sökte av nätet i jakt på ett tyg med rävar på.
Jag hittade ett på rea på www.tyg.se och beställde hem en halv meter.
Innan jag åkte till Kina passade jag på att sy en ny necessär och en projektpåse till ett nytt stickprojekt jag tog med mig som fortsätter på räv-temat. 

Projektpåsen är likadan som de här två  som jag inte har något mönster till men som min favorittyp av projektpåse i nuläget. Den är fodrad med ett bomullstyg från Gudrun Sjödén, rävtyget är också i ganska tjock och stabil bomull. Spetsen är handvirkad och kommer ifrån mammas ärvda spetsförråd. Snöre är från Stof och Stil och dragskon från tyg.se. Även om rävtyget var väldigt stabilt i sig så strök jag på ett mellanlägg för att den ska kunna stå upprätt.

Necessären var en för mig ny modell och jag följde en tutorial från withheartshapedbruises. Eftersom jag bara ville ha min necessär till smink så är den ganska mycket mindre och dessutom fodrad. 
Jag är jättenöjd med både projektpåse och sminkväska, rävarna och det faktum att jag sytt dem själv gör mig glad när jag plockar fram dem!



2 kommentarer:

  1. Vilket härligt räv-tyg, det blir man verkligen glad av!
    Jag har precis köpt ditt Happy Fox-mönster och ser fram emot att sticka ett par strumpor när åtminstone något av pågående stickprojekt är färdigt. Det blir nog strumpor till mig själv, maken tycker att ett par randiga strumpor är höjden av djärvhet och wild-and-crazyness :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du har köpt mönstret, hoppas att du ska gilla att sticka dem! När din man ser det färdiga resultatet kommer han säkert vilja ha ett par själv ;)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg