fredag 11 augusti 2017

Veckans bokserie


Nu håller jag på att lyssna mig igenom Jonas Moströms deckarserie med psykiatrikern Nathalie Svensson i huvudrollen. Delvis på egen hand och delvis som konsult till Gärningsmannaprofils-gruppen. Nathalie jonglerar arbetet som psykiatriker och konsult med vardagslivet som nyskild tvåbarns mamma som kämpar för att få delad vårdnad i tvisten med hennes ex-make. Uppläsare är Marie Richardsson som med behaglig röst för läsaren vidare genom berättelsen. 

Jag har precis börjat på Midnattsflickor, tredje boken i serien. Böckerna är lagom långa och bjuder spänning både i form av de mord som utreds och vardagsspänningen som uppstår i Nathalies liv. Böckerna är ganska lättsmälta och lämnar ganska inte de djupaste av avtryck men de är alldeles lagom för mig när jag cyklar hem på de nu allt mörkare augustikvällarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg