måndag 21 augusti 2017

Äntligen semester

Med tanke på mitt fyra månader långa äventyr i Hong Kong, Kina och Japan i våras kan en kanske tycka att jag har haft min beskärda del av semester det här året. Men eftersom den mesta av den tiden faktiskt ändå ägnades åt plugg och att jag kastade mig in i sommarens vikariat bara två dagar efter att jag kommit hem så har den här semestern varit efterlängtad. Framför allt har den varit efterlängtad för att jag får spendera en hel vecka med min världsbästa sambo, bara han och jag.


Vi bor i Pefkos på Rhodos, vårt hotell ligger högt upp och solbäddarns står på terasser upp längs ett berg så det är havsutsikt vart vi än tittar.


Havet är strålande klart, stranden är smal med en hög klippvägg i bakkanten. Vi bjöds på en strålande solnedgång igår.
Idag har vi mest legat vis poolen och sen nere vid havet och läst böcker och badat. Jag älskar att plöja böcker på semestern, annars blir det mest ljudböcker (som är världens bästa uppfinning) men jag älskar det fysiska läsandet också och det njuter jag av ordentligt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg