tisdag 21 april 2015

Sport-BH från Pierre Robert

Under april testar jag en förnyad modell av en sport-BH för Pierre Robert i samarbete med buzzador. Jag är sedan länge ett hängivet fan av sporttrosor från Pierre Robert så det var kul att få testa deras BHar!

Den har fått vara med på några step-pass och spinningpass. Två former av träning som är väldigt olika. I step är det rörelse i alla led, då är det viktigt ned en BH som ger stöd och sitter på plats - två faktorer den klarar galant. Spinning ställets inte lika stora krav på en sport-BH när det kommer till att ge stöd men vid när man sitter och trampar på cykeln så blir jag mycket medveten om hur BHn känns på kroppen. Den här BH är mycket mjuk och följsam och har en vred resår om bröstkorgen. Den resåren kan ibland vara så hård att det blir svårt att andas mes utan stt det ger någon effekt i form av extra stöd = rätt värdelöst. Men den här har en mjuk bred resår, vilket är bekvämt och perfekt när jag kör pass med pulsband. 

BHn har mycket bra fulttransport och lyckas med det svåra att faktiskt inte lukta något efter träningen. Inte ens efter ett riktigt svettigt pulspass! Det rekommenderades att bara skölja upp BHn i hett vatten efter passet och göra så 2-3 pass och sedan tvätta den i maskin. Det funkade bra men det tog ganska lång tid för BHn att torka.

Jag har en liten byst och upplever absolut att jag får tillräckligt stöd av den här BHn och när det är dags att uppdatera garderoben av sport BHar så kommer denna modellen från Pierre Robert stå högt på listan!

2 kommentarer:

  1. Hej. Jag har iof inte provat några andra sportbehåar. Men Pierre Robert sitter bra, håller mina stora bröst på plats :) Jag tränar bla zumba och tabata. / Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket gott betyg Marianne! :) Zumba och Tabata kräver sitt av en sport-bh!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg