onsdag 15 april 2015

Batts - med flit

Jag har en väldigt bra och fin, handdriven kardmaskin som jag fick i examenspresent när jag var färdig Trädgårdsmästare. Den har använts till både det ena och det andra, från att karda råull till att göra batts. Men jag har aldrig färgat ull med tanken att det ska bli till en speciell batt med en speciell färgsättning. Det har mer blivit när jag har haft över ullsnuttar eller när något topsband blivit lite tovad så har jag kardat det för att få en mer lättspunnen struktur.

Men så strax innan det bar av till den nya lägenheten för någon vecka sedan så färgade jag upp en hel del ull med tanken att det skulle bli batts och punis.

Det första jag har hunnit att karda är en gradient batt som går från ljustblått, till något mörkare blått, ljusrosa till mörkrosa och ljuslila till mörklila. Jag är riktigt nöjd med resultatet och de tre batts som blev resultatet är redan på väg till vad jag hoppas blir en nöjd kund!

Ihoprullade såg de ut såhär, jag är verkligen nöjd med hur fint gradienterna följer varandra. Även om det är färger som är i helt olika ändar av färgspektrar så passar de ändå väldigt bra ihop. Det är lite som körsbärblommor mot en klarblå himmel, bästa färgkombinationen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg