söndag 19 april 2015

Rent vatten till alla barn!

Just nu har Unicef påbörjat en kampanj för alla barns rätt till rent vatten.
Som bloggare för unicef och för varenda unge tänkte jag belysa kampanjen även på min blogg!

Varje dag dör 1 000 barn på grund av smutsigt vatten, bristande sanitet och dålig kunskap om hygien. Det är fler barn än som dör i krig. Men det finns hopp. Varje dag kämpar UNICEF för att alla barn ska få tillgång till rent vatten. Det är ingen enkel uppgift, men det går. Det finns alltid ett sätt och du kan hjälpa till. Rena vatten och rädda barns liv på unicef.se/vatten. Gör det nu!

Rent vatten är en förutsättning för liv. Smutsigt vatten sprider sjukdomar som kolera, tillåter infektioner att sprida sig och orsakar uttorkning.
I Unicefs gåvoshop kan alltid köpa vattenreningskit, vätskeersättning och aquatabs som renar vatten.

Ta Vattenlöftet och rädda barns liv
Vill du göra ännu mer?
Avge vattenlöftet - sluta köpa vatten på flaska!
Varje år köper vi svenskar över 200 miljoner liter flaskvatten, trots att vi har obegränsat med rent vatten i våra kranar.
Jag avstår från flaskvatten varje dag genom att alltid ha min flaska från Klean Kanteen.
Bra för mig och bra för naturen! Genom att avge vattenlöftet kan du göra som jag och alltid avstå från flaskvatten eller avstå under en vecka och rädda istället barns liv!
 Gör det du också på unicef.se/vattenlöftet #vattenlöftet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg