tisdag 15 juli 2014

Sicksacksockar

Stickspår på Världsstickardagen så la jag upp för ett par nya sockor.
Det var tänkt att bli ett par flerfärgsstickade sockar med vimplar.
Jag stickade på, kikade på Vifflas inlägg om hennes vimpelsockar för att se så att det blev rätt och fint.
Fint blev det, men inte rätt!

Jag fick en knäpp när jag skulle börja på andra vimpelraden och helt plötsligt satt jag där med ett par sockar med sicksackmönster istället.
Ganska oväntat, men ganska bra!

Jag har stickat dem i Drops Fabel och handfärgad Zitron Trekking jag fick av Tantkofta på förra årets Garnkalas.
Vännen Teresia som hjälpte mig att bygga visningsträdgården fick dem som tack för hjälpen!

 De har ganska kort skaft - för att det är fint och för att jag hade begränsat med garn. Sen ser de lite extra korta ut på mig efter som de är stickade 2 storlekar mindre än vad jag egentligen har, för att passa Teresia.
Det är fjärde paret ut i Dödergökssockutmaning och det femte paret sitter på stickorna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg