söndag 13 juli 2014

Rosens Dag 2014

Att ha en idéträdgård på Fredriksdal under Rosens Dag 2014 var verkligen en fantastisk upplevelse.
Jag fick så mycket positiva reaktioner från de besökare som kom och pratade med mig.
Jag fick göra det jag gillar allra mest, näst efter stickning, prata om växter, om komposition, färg och form.

Det är lite svårt att sätta ord på upplevelsen så jag tänker helt enkelt nöja mig med att tack Teresia som hjälpte mig att bygga, mamman och pappan som hjälpte mig med sargen och att riva, min gamla lärare Nina som coachade mig i inledningsskedet, Splendorplant, Säveplantskola, Cedergrens och Hasselfors för jord och växter och såklart Cecilia Wingård och Fredriksdal för att jag fick äran att utföra uppdraget.

Nu tittar vi på bilder!















8 kommentarer:

  1. Vilken härlig färg explosion med den röda spaljen!
    Du är verkligen duktig på fler saker än stickning.
    Väntar på att det ska dyka upp fler teststickningar ;-)
    Mvh gais ( på Ravelry)

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga färger, och växter! Riktigt fint!

    SvaraRadera
  3. Så fantastiskt fint. Jag gillar verkligen det röda färgrika till växterna. Jag försöker övertala sambon att byta färgen på vårt faluröda hus till svart slamfärg istället. Det skulle ge helt andra möjligheter i "trädgårdsmöbleringen".
    /Anna

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig blomsterprakt och vad duktig du är! Lite kul att se sin svägerska (hon i blått) på dina bilder. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vad lustigt att hon fångats på bild. Fast hon kanske inte vill synas på min blogg, du kanske kan fråga om det är ok? :)

      Radera
  5. Du behöver inte vara orolig. Hon är en linslus. =)

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar plantering, både färg- och formmässigt! Vad kallar du den mest intensiva blå färgen i planteringen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tror att det är Salvia nemorosa 'Caradonna' som du menar. En riktigt bra och stabil perenn, älskad av bin och fjärilar!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg