onsdag 9 juli 2014

Vårälv mönstersläpp

I förra veckan släppte jag mitt nyaste mönster - Vårälv eller Spring River som jag kallar dem på engelska.

Det är första mönstret ut i min nya kollektion som jag kallar Welcome to Sweden. 
En mönsterkollektion inspirerad av svensk natur och kultur när den är som allra bäst.
Det är redan flera mönster på gång för kollektionen men låt oss fokusera på Vårälv en stund!

Vårälv är ett par halvvantar inspirerade av vårälvarna som flyter fram på vårkanten.
Snön smälter i bergen och små, porlande bäckar växer till snabbt framflytande älvar.
De finner sin väg fram genom landskapet, omgivna av träd som just sprungit ut med vårens friskt gröna blad.

Detta fenomen har jag tolkat in i ett par flerfärgsstickade halvvantar.
Mönstret föreställer vattnets väg genom trädtäckta sluttningar.
 
De stickas i sockgarn, eller i motsvarande garntjocklek.
Du behöver inte mer än 25 gram av huvudfärgen och 8 gram av vardera tre andra färger.
Alternativt sticka med två solider eller en solid och en gradient. Då behöver du ungefär 25 gram av varje färg, bra va!
 
Mönstret är ditt på både svenska och engelska för 3.50 USD, cirka 23 kronor .
Du hittar mönstret på min ravelrysida.

 
 
 

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg