söndag 2 mars 2014

Fasters lilla docka

Helgen spenderas i Skåne där jag har varit barnvakt åt min lilla brorsdotter tillsammans med föräldrarna, pojkvännen och kompisen Anna-Carin.

Hon blir stor så snabbt, lilla Maja! 
Med sina 4,5 månad har hon gått från att vara en sovande liten plutt till att vara en nyfiken liten personlighet som möter ens blick, vill känna på glasögonen, tugga på fingrar, som förstår att boken finns i hennes knä även om hon inte ser den.
Sin fasters hjärta har hon såklart i ett järngrepp!

 
Såklart har vi övat på hennes framtida karriär som mästerstickerska.
Med garnet mellan tårna var hon djupt involverad i vad som hände på stickorna och klämde och kände på den fluffiga stickning.
 
Det mörka håret hon hade när hon föddes har blivit ett ljust fjun förutom en liten mörk ninjatofs som hon har i nacken.
Vi spelade lite piano också, fast där vann extrafarbror Johan som var betydligt mer skillad än faster.

Det har varit riktigt mysigt att få spendera en kväll och hela dagen med min lilla docka!
Det är bäst att ta vara på den här tiden så mycket som det går, samtidigt som jag längtar efter att kunna läsa högt för henne, kladda ner hela köket med chokladmuffinssmet och åka på shoppingtur i Göteborg.
Men den tiden kommer, förmodligen snabbare än jag tror.


2 kommentarer:

  1. Vilken lyx för föräldrarna att få en så engagerad och kärleksfull barnvakt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag känner mest att det är en lyx för mig att ha fått en så glad och förnöjsam brorsdotter :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg