söndag 12 januari 2014

Fingömma i fintyg

Jag har sagt det förut och jag säger det igen - det är allt bra fint att ha kreativa vänner!
Av Emma fick jag DIY kit till att sy en necessär eller stickgömma.
Emma har formgivit mönstret och tryckt tyget själv, är inte det kreativitet så säg!


Jag ville ha min så stor som möjligt så jag utnyttjade mönstret till max, köpte mig en lite längre dragkedja och fodrade den med tygrester från min Hawthorne-klänning. Jag strök på fliselin på insidan av det yttre tyget. Det var ett ganska tunt tyg och jag ville ge lite mer stadga så att den står ordentligt för sig själv utan att säcka ihop.

 I den har en liten koftstickning fått flytta in, den kommer nog att växa ur sitt skal snart, men än så länge får den bo i den här härligheten!

Ni borde förresten spana in Emmas affär på facebook och även hennes blogg. Där säljer hon saker, som till exempel tygetui med samma mönster som min stickgömma, alldeles förträffligt fina!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg