torsdag 22 juni 2017

En sommar innan examen

Nu har jag gjort klart mina två veckors brevidgång som barnsköterska på Drottning Silvias Barnsjukhus. Jag har haft jättebra och supergulliga handledare som har så mycket erfarenhet och kunskap och jag ser verkligen fram emot sommaren på avdelningen.

 
Det är inte lika fina kläder som i Kina men med klänning, roliga stödstrumpor och mycket färgglada accessoarer känns det ändå roligt att klä sig för en jobbdag. Nu har jag bara en termin kvar till examen, det känns både läskigt och fantastiskt. Jag är ganska glad att jag jobbar en sommar på sjukhus utan att vara den som ansvarar för läkemedel och dokumentation och får ta del av en annan sida av omvårdnaden i stället.

Det är första gången på tre år som jag är ledig över midsommar helgen och jag ska passa på att åka ner till Skåne och pussa på mina syskonbarn och äta litervis med jordgubbar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg