tisdag 26 augusti 2014

Svamplycka

Som jag saknar att kunna ge mig ut i skogen för att gå på svampletarjakt nu när jag bor i Göteborg.
I Skåne hade jag alltid både svampen och skogen runt hörnet, samma sak under min studietid i Mariestad.
Så därför var det extra härligt att kunna knyta på kängorna och ta med svampkorgen ut när jag var i Skåne i helgen, och svamparna lät inte vänta på sig!

Karl-Johan svamp i massor samt några kantareller!
Det blev några härliga kantarellmackor och till kvällsmat blev det jordärtskockssoppa med smörstekt Karl-Johan, mums!


2 kommentarer:

  1. Det lät verkligen gott! Själv är jag hopplöst dålig på att hitta svamp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar det verkligen, har gjort sen jag var liten. Då var det alltid som en tävling oss syskon emellan, och jag tycker fortfarande att det är lite som att gå på skattjakt :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg