söndag 22 juni 2014

Tjocka Katten Stickar

Vännen Eddy har blivit mer än lovligt förtjust i ullrovings ifrån Fat Cat Knits.
Det ska vara något alldeles extra med dessa färgsprakande, handfärgade rovings och det är fiberpreppen.
Själva färgandet av ull är egentligen inte så svårt, eller ja, momenten är inte svår, det tar bara ganska mycket tid.
Det som är svårt är att få en ull som är lika fin som den var innan den färgades.
Ofta tovar den sig något, blir lite ruffsig och går inte att få lika slät och fluffig som den var innan.
Det är ofta svårt att veta vad som orsakar att det ena gången blir kanonbra och andra gången allt annat än kanonbra.
Fat Cat Knits ska visst lyckas med att få det kanonbra varje gång och Eddy har helt förälskat sig i hennes ull, som ni kan läsa om på hennes blogg.

Så i födelsedagspresent av Eddy fick jag en alldeles egen tokfin och riktigt färgglad roving ifrån just Fat Cat Knits i min favoritull - BFL!
Jag längtar verkligen efter att spinna den här ullen, men första ska jag plya lite annan BFL jag har på rocken som jag färgade tidigare i år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg