måndag 30 juni 2014

Rosdagarna

I helgen är det Rosens Dag, det är ett event som äger rum över hela Sverige.
Årets Ros utses, rosenträdgårdar har extra visningar.
Det är en dag att njuta av rosor men har också målsättningen att öka intresset och kunskapen om rosor.


För mig är Rosens Dag minst sagt speciell i år, jag har nämligen fått äran att medverka med en inspirationsträdgård under årets upplaga av Rosdagarna på Fredriksdals Slott.
Det är första gången de har med inspirationsträdgårdar som en del av eventet och det är jag och tre andra tjejer ifrån Trädgårdsakademin som har fått äran.

Skapandet av trädgården har pågått i periferin hela våren och det är med skräckblandad förtjusning som jag ser fram emot veckans byggande och helgens utställning.
Det blev lite mer skräckartat i fredags när min bil fick problem men tack vare fantastiska människor i min närhet löser det sig till det bästa.

Imorgon bär det av till Helsingborg tillsammans med vännen Tesa som jag pluggade med för att bygga upp inspirationsträdgården.
Det är den här helgen och enbart den här helgen man har chans att se den för att på måndagen om en vecka kommer den att tas ner igen.

Kanske ses vi där?



2 kommentarer:

  1. Men så roligt det låter! Hade jag haft möjlighet så hade jag gärna besökt det hela, jag har aldrig varit där. Lycka till med byggandet!

    /Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Byggandet är färdigt, väldigt rolig men uttömmande process. Tillfreddställande är ju såklart att det blev precis som fint som jag tänkt :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg