söndag 3 maj 2015

När allt blir klart

Kan ni andra stickare också uppleva att ni har perioder av "inget blir klart, inget blir klart, inget blir klart, ingeeeeeeet blir klart".
Inte?

Jag har haft en riktigt sådan lång period nu. Dels för att jag stickat på så många projekt samtidigrt ("jag brukar bara sticka på en sak i taget" eh, nej), dels för att jag bara haft mycket skola, mycket jobb, mycket träning och yttepytte lite sticktid där emellan. Sen har det varit hemliga projekt och det ena med det tredje som borde prioriteras, men som jag bara kunnat sticka på när jag är ensam OCH SÅ VIDARE OCH SÅ VIDARE.

Så plötsligt bara händer det och ALLT blir klart på en gång!
Trådar fästs, blockningsmatta plockas fram, det luktar våt ull i hela lägenhet och jag går bara runt och myser och är nöjd och ser ner på mina skapelser.

 Här har vi sockarna jag stickat i mitt handspunna, handfärgade, egenkomponerade ullblandning från WOW.
De blev precis så perfekt som jag tänkt mig!

 Dekorerade med en lite rolig fläta och några aviga maskor för att göra stickningen mer intressant.
Jag gillar att färgskiftningarna ibland är väldigt skarpa, nästan som jag börjat sticka med ett annat garn och ibland väldigt mjuka och liksom flytande.

Sockorna är stickade nerifrån och upp med Judy´s Magic Cast On. Jag har stickat på 2,5 mm stickor men får enbart 14 maskor på varje sticka, brukar har 16 m per sticka, eftersom garnet blev lite tjockare. Som det brukar när det är handspunnet, i alla fall för mig.
Min hälfavorit Fleegle Heel sitter som vanligt som en smäck.
Vännen Alicia har fotograferat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg