söndag 21 september 2014

Etsy Update

Det blir mycket ull här på bloggen nu, igår var jag och färgade igen.
Det är så himla roligt så jag kan bara inte hålla mig. Det blir också bara bättre och bättre resultat tycker jag.

Igår färgade jag en beställning till Anna från Morris Garn och sen 300 gram BFL Humbug, 200 gram BFL och 100 gram ekologisk merino.
BFL Humbug är långrandiga topsband för de är en blandning av fibrer med olika färg. Det blir så rackarns snyggt när man spinner sånt garn. Garnet i min Solution är tillexempel spunnit av ett sådant randigt topsband som jag handfärgat en blå-gröna toner. Har du inte redan provat att spinna Humbug så kan jag verkligen rekommendera det!

Nu är all ullen slut här hemma så nu dröjer det ett tag till innan det blir en ny färgningssession och uppdatering. Ska fundera lite över vad för spännande fibrer jag vill prova härnäst!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg