söndag 25 maj 2014

Skönsång, solrosor och saltstänk

Igår, kära läsare, var det min födelsedag!
Jag kan numera titulera mig 26åring och det är inte fy skam det.
Tack alla som uppmärksammade min dag med vykort, sms, telefonsamtal och hälsningar på ansiktsboken.

Vi kikar lite på hur jag blev firad!

 Jag uppvaktades med skönsång, med sångaren själv på gitarr, en bukett förträffligt fina solrosor som var så långa att jag fick ställa vasen på golvet för att kunna fotografera dem. Inslagen i brunt papper med svartvitt snöre låg den finaste väskan ifrån bookhou.com, alldeles perfekt och bara till mig!


 Sedan frukosterade vi på kaffe, nymixad smoothie, äggöra och annat gott.
Såklart på balkongen eftersom den blåa himmeln lovade en härlig och varm försommardag.

 Vi tog bilen ut till Marsstrand, åt mjukglass medan vi väntade på båten och stötte på min gamla kursare Sara ifrån folkis.
Vi tittade på konstverk som man både kunde fotograferas bredvid och i. 
Solen sken och så fort det var lä åkte kofta och sjal av.

Vi tittade på utsikten, på söta hus med syrener tunga av blommor och på asiater som glatt promenerade in i folks trädgårdar för att få bli fotograferade av sina kompisar.

Sara tipsade oss om Marsstrands Fish & Chips och vars en portion fick avsluta besöket.
Otroligt gott och kan varmt rekommenderas, såklart allra bäst intagen på en födelsedag i solen!

Kvällen gick vidare med grillning och glass med jordgubbar och ännu mera födelsedagssång pojkvännens bror med familj.

En kalasfin födelsedag helt enkelt, precis så som födelsedagar ska vara!

5 kommentarer:

  1. Så ljuvlig födelsedag och vilken fin färg på koftan :) Vilken av alla koftor är det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Koftan heter Siri och är designad av en svensk tjej som kallas sig Viffla på sin blogg och på ravelry!

      Radera
  2. Grattis i efterskott! Vilken underbar dag du hade. Marstrand är det perfekta utflyktsmålet fina dagar. Nu har jag kikat in på bookhou.com och blivit kär i nästan varje väska där, underbart fina, speciellt den du fick.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag vet! Helt livsfarligt att gå in där, man vill köpa en hel kollektion med väskor!

      Radera
  3. Grattis i efterskott! Det verkar som att du hade en riktigt bra födelsedag :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg