lördag 19 april 2014

Inspire Me KAL 2014

Så kul att så många ville haka på min KAL på sjalen Inspire Me!
Det läggs upp bilder på påbörjade sjalar och funderingar kring garn och färgval, väldigt kul och inspirerande!

Jag bestämde mig för att min sjal skulle stickas ur stashen och som det kom sig så blir det en riktigt färgsprakande påskkaramell!


Bottenfärgen är ett merinoullsgarn som jag själv har färgat i chockrosa. 
Det var tänkt att bli strumpor, men eftersom jag redan stickat ett par sockar i samma garnkvalite som fick hål direkt så fick det här garnet ett annat öde. Jag stickar det tillsammans med ett gult ullgarn, utan känt märke. Jag köpte fyra härvor av SjömansElin och den ena härvan ville helt klart bli en sjal. 
Det är lite skön kontrast, mjuk merinoull mot ett lite rivigare ullgarn, tänk Kampes i känslan. Det är lite tjockare än Madeleinetosh Tosh Merino Light som jag stickade originalet i så det här kommer att bli en stor och härlig sjal!

Just nu sitter jag på en soldränkt altan på pojkvännens familjs lantställe, med utsikt över vattnet och en halvtam fasan som låter runt husknuten. Bättre kan man knappast ha det!

Glad Påsk på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg