fredag 18 oktober 2013

Jodå så att ehh...jag köpte mig väl en symaskin

Fick mer än blodad tand efter vår fina syjuntadag så jag var helt enkelt tvungen att köpa mig en symaskin.

Jag är uppvuxen med en symaskin från Husqvarna, som mina föräldrar nog haft i 30 år nu och den går fortfarande som, ja, en riktigt bra symaskin helt enkelt.
Så det var något i den stilen jag ville ha, en enkel men bra och ordentlig symaskin som jag kan ha glädje av minst lika länge som den mina föräldrar fortfarande har.

Efter en del googlande, rådgivning och visning i butik samt en överläggning med föräldrarna så blev det en Husqvarna Viking Emerald.

För att fira min nya symaskin sydde jag mig en klänning, med tyg jag köpt på Sri Lanka, mixade en smoothie och kände mig som världens partypingla!


7 kommentarer:

  1. Då fin klänning o intelligent köp.

    SvaraRadera
  2. Jisses vad duktig du är, klänningen är jättefin och sitter perfekt på dig. Ett symaskinsinköp behöver man aldrig ångra, hoppas att du får mycket glädje av den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, gulliga du! Det hoppas och tror jag också :)

      Radera
  3. Å vad jag önskar att jag också kunde sy, när jag ser din fina klänning. Symaskin har jag, en riktigt dålig en och en 60 år gammal husqvarna som krånglar lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slå till på en ny då vettja! Eller kolla om du kan få din gamla servad :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg